westkust-amerika.reismee.nl

Death Valley

Vanochtend vertrokken uit Las Vegas....wel erg jammer maar we moeten de wildernis weer in. Eerst nog boodschappen doen en tanken (wat erg belangrijk is omdat in Death Valley maar twee tank stations zijn) En op weg

En heet dat het was. En het werd nog heter. Voor we Death Valley binnen reden stopte we bij een winkel/cafe. Daar hadden ze allemaal alien artikelen en waarschuwings borden voor aliens. Het schijn dat Area 51 daar in de buurt is. Voor de mensen die niet weten wat het is....google het maar, heel leuk om erover te lezen.

En toen maar weer door gereden naar Death Valley. Daar was het verschrikkelijk saai om door heen te rijden niks maar dan ook helemaal niks. We zijn uiteindelijk maar gestopt bij Furnace Creek. Dat leek wel een oase. Daar zijn we even de winkel binnen gegaan en de saloon. En wat stond daat op tv????? De afgang van Nederland tegen Duitsland. Was zo bij dat we geen voetbal hoefde te kijken. Kom je 'in the middle of nowhere' voetbal op tv tegen.

Omdat we redelijk op tijd waren zijn we gelijk door gereden naar onze camping bij Stovepipe Wells om even te relaxen en bij komen van de hitte, 48 graden mensen, en dan is het nog niet eens hoog zomer. Komen we daar...helemaal niks, geen boompje, geen struikje, niks. Een kale bende. Ton had het gauw gezien. We gaan hier weg. We rijden net zo lang door dat we wat beters tegen komen. En weg waren we. Ik heb gauw de Woodalls gids erbij gehaald. Dat is één van de twee gidsen die we bij ons hebben met alle campings van Amerika. Dus toch maar weer 100 kilometer rijden. UIteindelijk hebben we van Las Vegas tot waar we nu zijn 360 kilometer gereden. En wat waren we blij dat we hadden door gereden. Wat een geweldige camping. Aan de rand van de Inyo National Forest en Sequoia National Forest en geweldige mooie bergen. Heel veel bomen. Heerlijk een plekje in de schaduw. Gelijk het zwembad in en daarna de jaccuzzi. Dus nu wel lekker relaxen. Morgenochtend staan er in het 'clubhouse' gratis koffie en muffins tot onze beschikking.

Morgen gaan we weer verder naar een wat simpeler park. Maar nu ga ik mijn badpak uittrekken, douchen en lekker aan de margarita. Olé (ja onze camping gastheer is Mexicaans)

adios amigos en tot later

Rabia en Debbie

Rabia vraagt of je dan naakt aan de Margarita gaat? haha!

Wanda

Héééé ik heb niks van een chapel gehoord in Vegas hahahaha