westkust-amerika.reismee.nl

Laatste dag

Hi allemaal

Vandaag is onze laatste dag in de USA. Over een paar uur gaan we naar het vliegveld en dan is het weer terug naar het gewone leven. Maar eerst nog even over gister.

Gister ochtend zijn we eerst even vanuit het hotel gelopen naar, uiteraard, Starbucks voor onze caffeine shot. Daarna naar de halte van de cablecar om weer richting Fishermans Wharf te gaan. Die middag zouden we een tocht maken naar Alcatraz. Omdat het nog vroeg was hebben we een paar fietsen gehuurd om een stuk naar de Golden Gate Bridge te fietsen. Ons fiets tocht nam ons langs de kust, de strand en langs volgens mij één van de mooiste woonwijken van San Francisco. Daar is ook het prachtig Museum of Modern Art. Na een paar pittige klims waren we bij het begin van de bridge. Wat een machtig ding en wat waait het. Omdat het erg druk was zijn we naar halvewge gegaan, wat foto's gemaakt en toen weer terug gefiets. Na een paar uur op de fiets te zijn geweest en verschrikkelijk verbrand te zijn, fietsen terug gebracht en een food car opgezocht. Dat zijn van die soort snackkarren waar ze bij ieder snackkar een ander soort eten va een bepaalde land maken en verkopen. Hoop dat het een beetje duidelijk was. Maar wij hebben in iedergeval heerlijke fish en chips gegeten.

Na het eten weer richting de Wharf gelopen om zo langzaam richting Pier 33 te gaan om op de boot naar Alcatraz te gaan. Maar we zagen dat in de richting dat we moesten zijn een grote brand woede. Hoop brandweer autos en politie. Hoe dichter we daar kwamen hoe meer we bang waren dat we dus niet met de boot konden. Gelukkig voor ons was de brand een pier verder. Erg jammer voor het historisch gebouw.

Na een korte boot tocht, Alcatraz bezichtigd. Wat indrukwekkend. Zo groot. Eerst rond gelopen om naar het gevangenis gebouw te komen. Er zijn naast dat het gevangenis eiland was, nu een eiland die National Park is. Er broeden daar verschillende vogels en er groeien daar meer dan 300 verschillende bloemen en planten.

In het gevangenis gebouw kregen we een audio tour. Er werd heel veel verteld over het leven in de gevangenis. Niet alleen voor de gevangenen maar ook de bewakers en hun families.

Terug na de boot tocht, even bij Hard Rock Cafe wat gedronken en toen naar Bubba Gump gegaan om te eten. Bubba Gump is een vis restaurant genaamd naar de film Forrest Gump. Heel gezellig met een mooi uitzicht over de baai en heerlijk, echt heerlijk eten. Eigenlijk het best wat we tot nu toe hadden.

Na een zeer vermoeiende dag wilde we zo snel mogelijk naar het hotel.

En nu......de koffer is bijna ingepakt. Het is 8:12 en om 10:30 worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dus even op mijn gemak alles inpakken en dan is het echt voorbij.

Het was een geweldige ervaring. We zouden het zo weer doen. Het was zo fantastisch om Amerika op een zo een manier te zien. Geweldige mooie plaatsen gezien, geweldige mensen ontmoet .

Onze laatste verhaal wordt morgen na aankomst thuis. Dan is ook de blog over deze reis voorbij.

groetjes

Ate

Altijd te kort ,die vakanties.Jullie hebben een mooi verhaal voor ons geschreven,het was leuk om het te lezen. Nogmaals een hele goede reis .

lisa

Zo bijzonder dat jullie deze reis gemaakt hebben. Wat een geweldige ervaringen hebben jullie opgedaan zeg!