westkust-amerika.reismee.nl

San Francisco

hi allemaal

We zijn weer terug in San Francisco. Een paar dagen geleden zijn we van Oakhurst naar El Portal gegaan. Dat is echt aan de grens naar Yosemite NP aan de Merced rivier. Het was een vrij kleine camping waar alle campers wat dicht op elkaar zaten. Vlak bij was de CederLodge, waar Ton de eerste middag al achter kwam dat ze een bar met airco en voetballen op tv was, dus ook de laatste wedstrijd van Nederland. Ton zou even een stukje gaan wandelen. Ik ben maar na een tijd gaan kijken waar meneer was en hij zat gezellig met een jonge Mexicaanse jongen te kletsen en inderdaad voetballen te kijken. Uiteindelijk werden het een aantal Corona's een paar slokken mojito en een Kamikazi later dat we terug gingen naar de camper.

Op de camping zelf was er niet veel te doen dus zijn we even op onderzoek uit gegaan langs de rivier. Was erg moeilijk om te komen maar het was wel prachtig. De volgende dag zouden we de whitewater rafting gaan doen. We hebben gehoord dat het de laatstetocht van het seizoen zou worden daar het afgelopen winter niet zoveel gesneeuwd had. Met veel sneeuw en vroeg warmte is de water hoogte veel hoger en het seizoen, om te raften, dus ook veel langer. Nu waren op sommige plekken het water erg laag. Wij moesten eerst wat verder de rivier af rijden voor we op de plek kwamen om in het water te gaan. Het was wel geweldig om te doen. Een aantal heftige stromingen maar verder veel tijd om rustig te peddlelen en in het water te duiken.

Die avond zijn we wat gaan opruimen en schoon maken. De volgende ochtend, vanochtend dus om 5:00uur op en om 5:30 weg richting San Francisco. De camper moest voor 10:30 ingeleverd wordt. Na het afleveren van de camper zijn we door het verhuur bedrijf van de camper, naar ons hotel in de stad gebracht. Een gezellige hotel om de hoek van Union Square en HET winkel gebied van San Francisco. Echt elk winkel die je maar kan bedenken is er.

We zijn eerst maar met de beroemde cable car richting Fishermans Wharf gegaan. Vlak voor het einde van de rit zijn we uitgestapt bij Lombardstreet waar de 'crookedest street' ter wereld is. Bij Fishermans Wharf wat gedronken, wat shirts voor de kids gekocht en de ogen uitgekeken. Morgen zijn we daar weer want we gaan in de middag met de boot naar Alcatraz en daar een rondleiding krijgen. Terug richting het hotel met weer de cable car. Bij Union Square uitgestapt, wat gegeten, bij een winkeltje twee kleine flesjes wijn voor mij en voor Ton een klein fles vodka en jus d'orange gekocht voor op de kamer. Het wordt vroeg naar bed vanavond

Nog één volle dag.....................................

groetjes