westkust-amerika.reismee.nl

Yosemite NP

Hi mensen, daar zijn we dan weer. Er is in de afgelopen paar dagen weer het één en ander gebeurt maar eerst een paar antwoorden naar een paar fans, Rabia; ja naakt natuurlijk. Wanda; geen wedding chapel in geweest.

Na onze overnachting bij de camping aan de rand van Death Valley zijn we verder highway 395 gereden. Dat is een highway dat langs de Sierra Nevada mountains loopt. Hoe verder we reden hoe mooier en groener. Hoge bergen om ons heen sommige tussen de 4000 en 5000 meter, soms nog met sneeuw.

Onderweg zijn we gestopt bij Bishop. Een gezellige all american town. Even koffie gehaald bij een soort Starbucks. Raken we daar aan de praat met iemand die de trainer was van de Americaans Olympisch Skie team in 1980 of 1988. We ontmoeten zo ie zo hele leuke mensen met hele leuke verhalen. Iedereen is bijzonder aardig en behulpzaam. Als we iets vragen gaan ze echt er alles aan doen om te helpen.

Toen we weg wilde rijden uit Bishop kwamen we een soort rodeo tegen. Even bij een kantoortje gestopt en gevraagd of we naar binnen mochten. Het was een groot terrein met stallen en afgezetten velden waar paarden en koeien waren. Het was de California State High School Rodeo Championship. Heel leuk, maar de echte rode zou in de avond zijn dus hebben we alleen even gekeken naar de caddle round-up.

Later zijn we nog een paar keer gestopt bij Mono Lake. Wij zouden overnachten bij een camping voorbij Lee Vinnig. Aan een weg dat de Twin Lakes road heet. De omgeveing was schitterend. Voor de mensen die de film Broke Back Mountain hebben gezien, zo een soort omgeving. Dan ook nog ongelofelijk veel koeien. En wat een camping. Langs een rivier heerlijk rustig en de herten lopen langs je camper zonder bang te zijn. Het zijn een stuk of 8 die steeds in de buurt zijn. En de eekhoorns rennen achter elkaar en de chipmuncks zijn weer schaamteloos aan het bedelen. Wat ontzetten idyllisch, en wat voelt en mens zich dan klein.

Na een hele stille nacht zonder beren, zijn we richting Yosemite gereden. De Tioga Pass op. Wat een geweldige weg zeg. Ik blijf het zeggen, maar het is zo ongelofelijk mooi. Ton moet maar veel fotos plaatsen zo.

Morgen weer een dag. Eerst even uit puffen, het is weer lekker heet vandaag.

groetjes

Agnes

Hoi Ton en Irma,

Nog heel veel plezier, leuke verhalen! X

ate

Lang geleden heb ik eens een broodje kroket gegeten in Bishop,bij Do Schat , afkomstig van de Utrechtse bakkers familie.Leuk om jullie verhalen te lezen.

Ton

hier in deze buurt, zie je meer bakkerijen van de familie Schat. in mammoth lake kochten we vers gebakken brood van Erik Schat Bakkerijen.